viernes, 29 de junio de 2018

DOS GALTADES VIRTUALS (Valencià)





Quina contradicció de realitats colpejà aquell dia al mestre! Com si li hagueren pegat un parell de galtades! Resulta que hi havia lluitat amb el menor, amb el seu deixeble, cursos i cursos. Però la seua tasca no hi havia fet cap de fruit. Ni n’havia suscitat cap d'interès per aprendre, en el seu educand. Ara, en canvi, li notificaven que el dit xaval havia actuat d’allò més bé en una activitat cultural. Activitat què hi requeria molta memòria, treballar molt l’expressió i mantenir bona cosa de constància.  


Quina cosa hauria passat? Algun afortunat 'educador' hauria trobat el filó preciós d’aquest xaval? Per una banda es lamentava que no havia buscat en excés eixe do del xic, quan l`havia tingut a l'escola. Per l’altra, se n’alegrava d’eixa novetat després de tants anys i després d’una resposta sempre negativa en ells.

Aquesta situació pot passar-nos als mestres, als educadors,  però amb la mateixa extensió, a pares, a monitors, a parents i a amics o amigues. En resum, a tots els interessats en ajudar a trobar la vertadera personalitat, la formació de la mateixa, amb la intenció de vore feliços i preparats a quins estimem.

Ens pot passar. Però continuem amb la reflexió de per què en alguns casos, aquests menors tarden tant en reaccionar i prendre la vida amb la millor disposició i formalitat.

Potser que ens ajuden,- mentrestant sense deixar de sembrar amb la nostra paciència i els nostres consells, la llavor dels valors educatius, els quals, al seu temps, sempre!, fan el seu fruit,- les paraules del gran educador, Don Bosco: “La primera tasca d’un educador  és conèixer el seu educand, saber quina és la fibra sensible què motiva al xic o la xica què té en front”.  

El teu amic,
Francesc

No hay comentarios:

Publicar un comentario